Remiantis naujausiais endokrinologijos ir metabolizmo tyrimais, optimali temperatūra deginti kalorijas sveikiems asmenims yra 19 laipsnių Celsijaus. Taip nutinka dėl rudųjų riebalų sudėties, kurie padeda deginti energiją, norėdami sušildyti kūną.

Šaltis gali sudeginti net iki 30 procentų energijos, kuri organizme saugoma riebalinio sluoksnio pavidalu. Derinant šalčio terapiją su mitybos pokyčiais ir sportu galima pasiekti neįtikėtinų rezultatų.

Ilgai būnant šaltoje ar vėsioje patalpoje organizme daugėja gerųjų rudųjų riebalų ląstelių, kurios neleidžia kūnui sušalti. Anksčiau manyta, kad tik vaikų organizmas geba pagaminti papildomų rudųjų riebalų ląstelių, tačiau net ir suaugęs žmogus grūdindamasis šaltoje temperatūroje gali paskatinti rudųjų riebalų ląstelių gamybą savo kūne.

Rudųjų riebalų ląstelės yra išsisklaidžiusios baltuosiuose riebaluose. Didžiausia jų koncentracija ties liemeniu ir kaklu. Šaltis nepakeičia baltųjų riebalų rudaisiais, o skatina naujų rudųjų ląstelių gamybą. Japonų mokslininkai nustatė, kad žmonės, kasdien, šešias savaites praleisdavę dvi valandas 17 laipsnių temperatūroje, sudegindavo gerokai daugiau kalorijų nei tie, kurie būdavo šiltesnėje aplinkoje. Taigi nedidelis šaltis gali būti naudingas.